W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Powłokowa kompozytowa kładka dla pieszych o konstrukcji przekładkowej

Autorzy

Wariant tytułu

EN Sandwich shell composite footbridge

Rok publikacji

2014

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2014 | Numer: nr 18

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • kładka dla pieszych
  • dźwigar kompozytowy przekładkowy
  • projektowanie
  • wytwarzanie
  • technologia infuzji
  • modelowanie MES
  • symulacja
Streszczenie

PL W artykule przedstawiono koncepcję kompozytowej kładki pieszo-rowerowej w formie konstrukcji powłokowej przekładkowej w kształcie litery U. Przęsło kładki jest swobodnie podparte, jego rozpiętość wynosi 16,00m, a szerokość użytkowa 2,60 m. Okładki przekładkowego dźwigara głównego są laminatami uniepalnionymi winylo-estrowo-szklanymi. Tkaniny, wytworzone ze szkła E, są ortogonalne, zrównoważone, zszywane. Rdzeń przekładkowego dźwigara głównego jest wytworzony z bloków pianki PET. Dźwigar główny kładki jest wytworzony w technologii infuzji w jednym cyklu technologicznym. Opisano program badań eksperymentalnych i numerycznych próbek, segmentów walidacyjnych oraz kładki w skali naturalnej. Projektowana kładka dla pieszych jest innowacyjna w skali światowej, zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i technologicznym.

EN A concept of a composite foot-and-cycle bridge in the form of a U-shaped sandwich structure is presented. The footbridge span is simply supported, with a span length of 16.00 m and an operating width of 2.60 m. Covers of the main sandwich girder are flame-retardant vinylester-glass laminats. E-glass fabrics, used as reinforcement, are orthogonal, balanced, stapled. The core of the sandwich main girder is formed from PET foam blocks. The footbridge main girder is made using the infusion technology in one technological cycle. The numerical and experimental research programme performed on samples, validation segments and a full-scale footbridge are described The proposed footbridge is innovative in the world, both in terms of design and technology.

Strony (od-do)

7 - 15

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.