Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Aspects of combustion chamber geometry modifications in modern HSDI Diesel engines

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

PL Modyfikacja wymiarów komór spalania w nowoczesnych szybkoobrotowych silnikach spalinowych o zapłonie samoczynnym

Year of publication

2015

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2015 | Journal volume: vol. 67 | Journal number: no. 1

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • internal combustion engine
  • combustion system
  • piston geometry
  • fuel injection
  • injection
  • spray targeting
Abstract

EN This paper contents a discussion about combustion chambers of compression ignition engines and their influence on pollutants emission. In a first chapter combustion system and CFD possibilities in researches were characterized. Second chapter is short review about types of combustion chambers from past and recently use. Third chapter presents influence of combustion chamber geometry on engine efficiency by example of heat loss and fuel consumption. In next part an influence of piston bowl geometry on emission of pollutant compounds in diesel engine is shown. In this chapter is comparison of different combustion chambers dimensions and results of reached emission for each type. Compare values are nitrous oxides, soot and fuel consumption. The last chapter presents subject of spray targeting and influence on emission and indicators.

PL W artykule omówiono konstrukcję komór spalania silników o zapłonie samoczynnym oraz jej wpływ na emisję toksycznych składników spalin. W pierwszej części scharakteryzowano system spalania i podkreślono zalety symulacyjnych metod badawczych, takie jak oszczędność czasu i kosztów. Silniki spalinowe o zapłonie samoczynnym mają obecnie niedzielone komory spalania (wtrysk bezpośredni), o czym przesądziły względy ekonomiczne i ekologiczne. Zmiana parametrów geometrycznych komory ma istotny wpływ na emisję związków toksycznych oraz na wskaźniki pracy silnika, co podkreślono w dalszej części artykułu. Zwrócono uwagę na dopasowanie parametrów geometrycznych komory i rozpylacza (tzw. spray-targeting) w celu właściwego doboru toru przemieszczania paliwa w komorze spalania, który ma wpływ na emisję związków toksycznych i wskaźniki pracy.

Pages (from - to)

15 - 22

DOI

10.21008/j.2449-920X.2015.67.1.02

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.