Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Exhaust emission measurements from Cirrus SR22T aircraft in stationary test

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

PL Pomiary emisji spalin z samolotu Cirrus SR22T w teście stacjonarnym

Year of publication

2015

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2015 | Journal volume: vol. 67 | Journal number: no. 1

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • exhaust emission
  • small airplane
  • piston aircraft engine
Abstract

EN The paper discusses the possibility of a synthetic approach to the problem of exhaust emissions measurements from piston aviation engines used in small general aviation aircrafts. The realization of this approach is a result of an analysis of the needs of identification and evaluation of the aircraft ecological performance under actual operating conditions. The issues discussed in the paper pertain to piston powertrains that have not yet been included in the aviation emission standards. The paper presents the relation between the emission of the gaseous exhaust components, the parameters determining the operating states of the engine of a small aircraft and also the methodological approach to the undertaken research problem. In the paper author performs an identification of the values of the operating parameters of piston aviation engines (engine loads, engine speeds under actual operating conditions). The author presents a description of stationary exhaust emission test, based on the actual conditions of operation. The exhaust emissions tests of piston aviation engine have been performed in stationary tests. Obtained results could be compared to emission from other piston aviation engines, what can be used as input data to determine exhaust emission standards for piston aircraft engines.

PL W artykule omówiono możliwość syntetycznego podejścia do pomiarów warunkach rzeczywistych emisji zanieczyszczeń z silników lotniczych stosowanych w małych samolotach lotnictwa ogólnego. Zagadnienia omówione w artykule dotyczą silników tłokowych stosowanych w napędach lotniczych, które nie są jeszcze uwzględnione w normach emisji obowiązujących dl silników lotniczych. Przedstawiono zależność pomiędzy emisją gazowych składników spalin a parametrami określającymi stan pracy silnika małego samolotu, a także metodyczne podejście do podjętego problem badawczego. W artykule autor dokonał identyfikacji wartości parametrów pracy tłokowych silników lotniczych (obciążenia silnika, prędkości obrotowej silnika) w rzeczywistych warunkach pracy. Zaproponował test stacjonarny do pomiaru emisji spalin, uzależniony od warunków eksploatacji. Emisję spalin z tłokowego silnika lotniczego badano w warunkach stacjonarnych. Otrzymane wyniki można porównać z emisją spalin z innych tłokowych silników lotniczych. Uzyskane dane mogą być wykorzystane do ustalenia norm emisji spalin dla tłokowych silników lotniczych.

Pages (from - to)

47 - 60

DOI

10.21008/j.2449-920X.2015.67.1.05

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.