Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Numerical analysis of slots influence on wing in ground effect airfoil lift coefficient

Authors

[ 1 ] Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering and transport

Title variant

PL Analiza numeryczna wpływu użycia slotów na współczynnik siły nośnej profilu lotniczego działającego w obszarze efektu przypowierzchniowego

Year of publication

2018

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2018 | Journal volume: vol. 70 | Journal number: no. 4

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • airfoil
  • slots
  • wing in ground
  • numerical analysis
Abstract

EN The main purpose of this article was to study slots application influence on airfoil which flies in the wing in ground and description of the boundary layer with lift and drag coefficients change. The paper presents wing in ground effect creation mechanism description with automotive and aerospace examples. NACA M8 airfoil with full simulation results for angles of attack from 0° to 15°, with profile characteristics. Application of slots makes the wing in ground effect more efficient by lift coefficient rise and drop of drag coefficient. Slots prevent of boundary layer detachment and allow to fly with higher angles of attack without a stall.

PL Głównym celem powstania tego artykułu było zbadanie wpływu użycia slotów na siłę nośną profilu lotniczego operującego w obszarze działania efektu przypowierzchniowego oraz zbadanie zmian w obszarze warstwy przyściennej, oraz siły nośnej i siły oporu aerodynamicznego profilu NACA M8, dla kątów natarcia od 0° do 15°. W artykule przedstawiono również przykłady użycia efektu przypowierzchniowego w lotnictwie i motoryzacji. Przedstawiono charakterystyki profilu NACA M8 dla badanych warunków. Zastosowanie slotów prowadzi do zwiększenia wpływu efektu przypowierzchniowego na siłę nośną profilu lotniczego przez zmniejszenie oporu aerodynamicznego oraz przez skierowanie oderwanej warstwy przyściennej ponownie na powierzchnie profilu, co pozwala na lot z większymi kątami natarcia.

Pages (from - to)

45 - 52

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.4.04

Ministry points / journal

6

Ministry points / journal in years 2017-2021

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.