W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Impact of Choosing the Engine Operating Points on the Exhaust System Temperature on an Engine Dynamometer

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ D ] doktorant

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Wariant tytułu

PL Wpływ punktów pracy benzynowego silnika spalinowego na temperaturę gazów wylotowych

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2019 | Tom: vol. 71 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • exhaust temperature
  • combustion engines
  • aftertreatment systems
PL
  • temperatura gazów wylotowych
  • silniki spalinowe
  • oczyszczanie spalin
Streszczenie

EN The constructions of today's of internal combustion engines used in PC category vehicles require the use of exhaust gas aftertreatment systems in order to meet the emission standards. The oxidation or reduction reaction processes of toxic compounds in the system is directly related to the temperature of the medium and determines the operating efficiency. The temperature value is of particular importance in the spark-ignition engine, in which the variations due to the quantitative regulation of the fuel-air mixture are greater. The temperatures obtained may be low especially in urban conditions, due to road congestion, in which the engine operates at idle generating exhaust gas at low temperature. The article presents exhaust system temperature tests of a modem SI engine depending on the operating point in a simulated real drive cycle through the Poznań agglomeration, previously recorded during tests in accordance with the RDE procedure. The temperature measurement was carried out upstream and downstream of the catalytic converter, as well as at the location corresponding to the end point of the vehicle exhaust system. The obtained results have been compared to maximum temperature of exhaust sample for PEMS analyzers.

PL Konstrukcje dzisiejszych silników spalinowych stosowanych w samochodach kategorii PC wymagają zastosowania układów oczyszczania spalin w celu spełnienia norm ich emisji. Procesy reakcji utleniania lub redukcji toksycznych związków w układzie wylotowym są bezpośrednio związane z jego temperaturą i determinują możliwość ich realizacji. Wartość temperatury spalin ma szczególne znaczenie w silniku o zapłonie iskrowym, w którym zmiany wynikające z ilościowej regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej są większe niż w silniku Diesla. Uzyskana temperatura układów oczyszczania spalin może być zbyt niska, szczególnie w warunkach miejskich, z powodu kongestii, w których silnik pracuje na biegu jałowym, bądź jest wyłączany przez system start-stop. W artykule przedstawiono badania temperatury układu wylotowego nowoczesnego silnika SI w zależności od punktu pracy w symulowanym rzeczywistym cyklu jazdy przez aglomerację poznańską, uprzednio zarejestrowanym podczas badań zgodnie z procedurą RDE. Pomiary temperatury przeprowadzono przed i za reaktorem katalitycznym, a także w miejscu odpowiadającym punktowi końcowemu układu wydechowego pojazdu. Uzyskane wyniki porównano z maksymalną temperaturą próbki spalin dla stosowanych analizatorów PEMS.

Strony (od-do)

25 - 32

DOI

10.21008/j.2449-920X.2019.71.2.03

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

5

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.