Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Spas: opportunity in developing nations

Authors

Title variant

PL Spa: możliwości w krajach rozwijających się

Year of publication

2016

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2016 | Journal number: nr 68

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • awareness
  • cognizance level
  • entrepreneurs
  • India
  • spa industry
PL
  • świadomość
  • stopień rozpoznania
  • przedsiębiorcy
  • Indie
  • obecna sytuacja
  • branża SPA
Abstract

EN The objective of this paper is to understand the level of knowledge of consumers about spas, their services, products and their benefits. Spas are slowly regaining their prominence in society and are expected to grow well despite turbulence in the economies. As they provide a huge entrepreneurship opportunity especially in the developing nations, it was thought appropriate to investigate how much consumers were aware of spas. For this purpose, awareness of the existence of spas, their types, services offered by them and the benefits derived from them were selected as the indicators. Applying exploratory-diagnostic research design, the data was collected on a sample size of 200 people, residing in the USA and India. Then, a percentage analysis was conducted to understand the people’s awareness level. The study proves that the spa cognizance level in the consumers is very high and people are aware of not just the different types of spas and their services but also of the physical and psychological benefits accrued from them. This paper aims to attract entrepreneurs towards developing their own units or in alliance with existing hotels, as spas provide a solution to one of the most prominent health issues of modern times, namely stress. Moreover, as it is not a capital intensive venture, it provides a lot of opportunities for startups in developing economies like India.

PL Celem niniejszej pracy jest zrozumienie poziomu poznania konsumentów uzdrowisk, ich produktów i usług oraz korzyści. Uzdrowiska powoli odzyskują swoje znaczenie w społeczeństwie, jest to jeden przemysł, który prawdopodobnie dobrze rozwija się pomi-mo turbulencji w gospodarce. Postanowiono zatem zbadać, jak konsumenci byli świadomi istnienia uzdrowisk, ich rodzajów, oferowanych przez nich usług i płynących z nich korzyści. Wykorzystano projekt badań diagnostycznych. Dane zostały zebrane na próbie 200 osób mieszkających w USA i Indiach, a następnie dokonano analizy procentowej, aby ocenić poziom świadomości ludzi. Badanie dowodzi, że poziom znajomości spa przez konsumentów jest bardzo wysoki, a ludzie są świadomi nie tylko różnych rodzajów uzdrowisk i ich usług, ale również płynących z nich korzyści fizycznych i psychicznych. Niniejszy dokument ma na celu zachęcić przedsiębiorców do rozwijania własnych jednostek lub we współpracy z istniejącymi hotelami SPA i dostarczania rozwiązania jednego z najważniejszych współczesnych problemów zdrowotnych, czyli stresu. Ponadto, ponieważ nie jest to kapitałochłonne przedsięwzięcie, zapewnia to wiele możliwości dla startupów w gospodarkach rozwijających się, takich jak Indie.

Pages (from - to)

21 - 29

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.