Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Business models of startups in cooperation with mature companies – obtaining orders and building a leading position on the market

Authors

Title variant

PL Modele biznesowe startupów we współpracy z dojrzałymi firmami – pozyskiwanie zleceń i budowanie pozycji lidera rynku

Year of publication

2016

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2016 | Journal number: nr 68

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • startups
  • business models
  • case studies
  • entrepreneurship
PL
  • startups
  • modele biznesowe
Abstract

EN The article is based on interviews with 15 entrepreneurs. The study was conducted from December 2014 to February 2015. The studied entities did not operate on the market for more than 5 years. The methodology of the study was based on in-depth and semi-structured interviews. The companies operate in Warsaw or in its vicinity. The article will also analyze the startups' business models. Selected case studies will be presented to help answer the following questions: What is the role of the business model in achieving success? Which models guarantee an increase in market share?

PL Artykuł opiera się na wywiadach z 15 przedsiębiorcami. Zostały w nim zaprezentowane case study, które mają odpowiedzieć na pytanie: Jaka jest rola modelu biznesowego w zdobyciu dużych udziałów w rynku? Badanie było realizowane od grudnia 2014 roku do lutego roku 2015. Badane podmioty nie mogły funkcjonować na rynku dłużej niż 5 lat. Metodą badań były wywiady pogłębione, częściowo ustrukturalizowane. Przedstawione firmy działają na terenie Warszawy lub w jej okolicach. Wyniki badania prezentują elementy modeli biznesowych, które miały szczególe znacznie dla rozwoju startupów. Dla firm nastawionych na zdobycie dużego udziału w rynku kluczowy był zespół, zaś dla startupów „rozwijających się” ważna okazała się szczególna wartość dla klienta.

Pages (from - to)

61 - 77

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.