Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Kształtowanie wizerunku (employer branding) jako sposób zwiększenia atrakcyjności pracodawcy w warunkach polskich

Authors

[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student

Title variant

EN Application of employer branding in order to improve attractiveness of the employer in Polish circumstances

Year of publication

2013

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2013 | Journal number: nr 61

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • employer branding
  • kształtowanie wizerunku pracodawcy
  • marketing pracodawcy
  • marketing kadrowy
Abstract

PL W artykule przedstawiono działania przedsiębiorstw mające na celu ukształtowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. W literaturze działania te często są określane jako employer branding. Celem poznawczym artykułu jest wskazanie czynników decydujących o atrakcyjności pracodawcy dla pracowników w warunkach polskich oraz narzędzi najczęściej stosowanych przez firmy w Polsce w celu kształtowania pozytywnego wizerunku jako pracodawcy. Pierwsza część artykułu zawiera rozważania na temat definicji pojęcia employer branding. W drugiej części przedstawiono wyniki badań dotyczących tej dziedziny aktywności przedsiębiorstw, przeprowadzonych w Polsce w latach 2010-2012. W trzeciej części tekstu zawarto wnioski.

EN This article regards employer branding. The first part of this text is focused on the term employer branding. The second part of this text shows results of the empirical researches made in Poland between 2010-2012. The third part contains conclusions. The goal of this text is to demonstrate factors which decide about attractiveness of the employer and which tools are mostly used by the companies in Poland in order to create their positive image as the employers.

Pages (from - to)

163 - 172

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.