W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Humanistic Architecture - The Human Factor in the Perception and Creation of Educational Spaces

Autorzy

[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.1] Architektura i urbanistyka

Rok publikacji

2021

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • humanistic architecture
  • human factors in architecture
  • educational spaces
Streszczenie

EN The article concerns the design of educational architecture taking into account the human factor. The key method during the design process should be the analysis of functional paths, taking into account the specific needs of all users and their preferred behaviour. The analysis of historical educational systems and their impact on the shaping of educational spaces shows that successive generations of children grow up in spaces that have minimally changed over time. The proposed method of analysing functional paths may be helpful when designing school spaces in terms of increasing their educational value.

Strony (od-do)

58 - 65

DOI

10.1007/978-3-030-80710-8_8

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-80710-8_8

Książka

Advances in Human Factors in Architecture, Sustainable Urban Planning and Infrastructure : Proceedings of the AHFE 2021 Virtual Conference on Human Factors in Architecture, Sustainable Urban Planning and Infrastructure, July 25-29, 2021, USA

Zaprezentowany na

AHFE 2021 Virtual Conference on Human Factors in Architecture, Sustainable Urban Planning and Infrastructure, 25-29.07.2021, , USA

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.