Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Home Staging, i.e. Preparing Real Estate for Sale. Discussion of the Definition

Authors

[ 1 ] Instytut Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.1] Architecture and urban planning

Title variant

PL Home staging, czyli przygotowanie nieruchomości do sprzedaży. Dyskusja o definicji

Year of publication

2022

Published in

Space & Form

Journal year: 2022 | Journal number: nr 52

Article type

scientific article

Publication language

english | polish

Keywords
EN
  • residential architecture and interior design
  • home staging
  • real estate marketing
  • real estate preparation for sale
PL
  • architektura mieszkaniowa i projektowanie wnętrz
  • home staging
  • marketing nieruchomości
  • przygotowanie nieruchomości do sprzedaż
Abstract

EN The issue of the visual attractiveness of interiors and their impact on the user is strongly emphasised in the professional preparation of real estate for sale or rental, known as home staging (IAHSP Europe, 2022). However, the issue is poorly researched scientifically. There is also a lack of a clear definition and scope of home staging activities. According to the Authors, the issue is important due to the marketing, economic and sales dimension in the design of architectural interiors. The following article is an overview. It is a summary of the current state of knowledge about the development of the concept of preparing real estate for sale in Poland and in the world. Its purpose is to define the author's definition of home staging based on bibliographic scientific, popular, industry sources and observations of the Polish market.

PL Zagadnienie atrakcyjności wizualnej wnętrz architektonicznych i ich domniemanego wpływu na cenę i szybkość sprzedaży nieruchomości jest powodem popularyzacji profesjonalnego przygotowania nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu, znanym pod nazwą home staging (IAHSP Europe, 2022). Tematyka jest słabo zbadany naukowo; równocześnie brakuje jednoznacznej definicji i zakresu działań home stagerów. Zdaniem Autorek temat jest istotny ze względu na wymiar marketingowy, ekonomiczny, sprzedażowy w projektowaniu wnętrz. Poniższa praca ma charakter przeglądowy, stanowi podsumowanie aktualnego stanu wiedzy o rozwoju koncepcji przygotowania nieruchomości do sprzedaży w Polsce i na świecie. Jego celem jest określenie autorskiej definicji home staging na podstawie źródeł bibliograficznych naukowych, popularnych, branżowych oraz obserwacji rynku polskiego.

Pages (from - to)

43 - 60

DOI

10.21005/pif.2022.52.B-02

URL

http://www.pif.zut.edu.pl/pl/pif52-2022/

License type

CC BY (attribution alone)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

40

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.