Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Chapter

Download file Download BibTeX

Title

Architectural avant-garde in educational space

Authors

[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.1] Architecture and urban planning

Title variant

PL Awangarda architektoniczna w przestrzeniach edukacyjnych

Year of publication

2022

Chapter type

chapter in monograph

Publication language

english

Keywords
EN
  • educational spaces
  • open learning environments
  • student-centered learning
PL
  • przestrzenie edukacyjne
  • otwarte środowisko uczenia się
  • nauczenie skoncentrowane na uczniu
Abstract

EN The article presents contemporary methods of designing educational spaces, based on the concept of teaching focusing on the individual needs of the student (student-centered learning). The aim of the article is to indicate the differences between the traditional approach and new didactic methods and to show the possibilities of supporting them through a properly designed learning environment. By using design as a tool, it is possible to change the physical environment of educational institutions and transform the learning process into an experience that adequately prepares students for the challenges that await them in the future.

PL Artykuł prezentuje współczesne metody projektowania przestrzeni edukacyjnych, opartego na koncepcji nauczania koncentrującego się na indywidualnych potrzebach ucznia (student-centered learning). Celem artykułu jest wskazanie różnic między tradycyjnym podejściem a nowymi metodami dydaktycznymi oraz pokazanie możliwości wsparcia ich poprzez odpowiednio zaprojektowane środowisko nauczania. Wykorzystując projektowanie jako narzędzie, można zmienić fizyczne środowisko instytucji edukacyjnych i przekształcić proces dydaktyczny w doświadczenie, które w odpowiedni sposób przygotuje uczniów do wyzwań czekających na nich w przyszłości.

Pages (from - to)

101 - 107

DOI

10.23817/2022.defarch.4-10

URL

https://dpa.arch.pk.edu.pl/wp-content/uploads/defarch.4-10-1.pdf

Book

Defining the Architectural Space. Avant-garde Architecture, 2022, vol. 4

Presented on

XXI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Definiowanie Przestrzeni Architektonicznej - Awangardy architektury, 18-19.11.2022, Kraków, Polska

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Open Access Mode

open repository

Open Access Text Version

final published version

Full text of chapter

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / chapter

20

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.