Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Chapter

Download file Download BibTeX

Title

City - Education - Architecture in the Context of Virtual Reality

Authors

[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.1] Architecture and urban planning

Title variant

PL Miasto - edukacja - architektura w kontekście wirtualnej rzeczywistości

Year of publication

2023

Chapter type

chapter in monograph

Publication language

english

Keywords
EN
  • educational spaces
  • foresight
  • virtual city
PL
  • przestrzenie edukacyjne
  • foresight
  • wirtualne miasto
Abstract

EN The article raises issues related to the educational role of public spaces, both real and virtual. What is a modern city? Is there a virtual, parallel city? The young man perceives the contemporary city through the lens of his experiences with it. In a real city, he often travels by car, which definitely changes his understanding of distances and connections between important points in the city. Virtual reality often replaces the personal experience of space – it becomes an important element of this education, often not intended by the creators of the virtual environment. Therefore, a re-evaluation of the existing paradigms regarding the space of the modern city and its educational values seems to be necessary, but the direction of these changes requires attention and reflection.

PL Artykuł porusza kwestie związane z edukacyjną rolą przestrzeni publicznych, zarówno realnych, jak i wirtualnych. Czym jest nowoczesne miasto? Czy istnieje wirtualne, równoległe miasto? Młody człowiek postrzega współczesne miasto przez pryzmat swoich z nim doświadczeń. W prawdziwym mieście często podróżuje samochodem, co zdecydowanie zmienia jego rozumienie odległości i połączeń między ważnymi punktami w mieście. Wirtualna rzeczywistość często zastępuje osobiste doświadczenie przestrzeni – staje się ważnym elementem tej edukacji, często niezamierzonym przez twórców środowiska wirtualnego. Konieczna wydaje się zatem przewartościowanie istniejących paradygmatów dotyczących przestrzeni współczesnego miasta i jego walorów edukacyjnych, jednak kierunek tych zmian wymaga uwagi i refleksji.

Pages (from - to)

103 - 110

DOI

10.23817/2023.defarch.4-10

URL

https://dpa.arch.pk.edu.pl/wp-content/uploads/Definiowanie-przestrzeni-2023-tom-4-Swit.pdf

Book

Defining the Architectural Space - Architecture and the City, 2023, vol. 4

Presented on

XXII Międzynarodowa Konferencja Naukowa Definiowanie Przestrzeni Architektonicznej - Architektura i miasto, 17-18.11.2023, Cracow, Poland

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Open Access Mode

publisher's website

Open Access Text Version

final published version

Full text of chapter

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / chapter

20

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.