Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Misc

Download BibTeX

Title

Wpływ obciążeń dynamicznych na wybrane charakterystyki mechaniczne taśmy samochodowego pasa bezpieczeństwa

Authors

[ 1 ] Instytut Mechaniki Stosowanej, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.9] Mechanical engineering

Year of publication

2021

Document type

paper

Publication language

polish

Keywords
PL
  • pas bezpieczeństwa
  • dynamiczne właściwości taśmy pasa
  • dyssypacja energii mechanicznej
  • uderzenie
  • tkanina wytrzymałościowa
Abstract

PL Intensywny rozwój przemysłu samochodowego, a w konsekwencji wzrost liczby eksploatowanych pojazdów, powoduje zwiększenie liczby wypadków i incydentów drogowych. Rozwijane niemalże od początków motoryzacji systemy ochrony bezpieczeństwa biernego zyskują więc coraz większe znaczenie. Szczególnie istotną rolę wśród nich pełnią pasy bezpieczeństwa, których podstawowym zadaniem jest zatrzymanie ruchu człowieka w trakcie kolizji. Mimo iż w trakcie pracy poddane są one działaniu obciążeń dynamicznych, to wymogi homologacyjne w zakresie oceny ich wytrzymałości ograniczają się jedynie do wyznaczenia charakterystyk statycznych. Celem niniejszej pracy jest zestawienie eksperymentalnych charakterystyk dynamicznych taśmy pasa bezpieczeństwa, poddanego oddziaływaniu obciążeń dynamicznych spowodowanych nabieganiem bijaka o masie 5kg, przy różnych prędkościach uderzenia. Przeprowadzając badania na dedykowanym stanowisku pomiarowym (zbudowanym z wieży spadkowej i systemu mocowania pasa – rewersor) wyznaczono (przy użyciu szybkiej kamery, dla pięciu różnych wysokości zrzutu) eksperymentalne zależności przyrostu długości, wyodrębnionego wcześniej fragmentu taśmy pasa (o długości odcinka pomiarowego – 200mm), od czasu, uzyskano zależności siły od przyrostu długości oraz energii dyssypowanej od prędkości nabiegania uderzającego bijaka. Wyznaczono także wartości powstałych przeciążeń, newralgiczne ze względu na ocenę bezpieczeństwa pasażera.

Pages (from - to)

25 - 25

URL

https://pkm2021.po.opole.pl/wp-content/uploads/2021/09/streszczenia_referatow_02092021.pdf

Source name

XXX Sympozjon PKM Opole : streszczenia referatów

Number of pages

40

Presented on

XXX Sympozjon PKM, 13-14.09.2021, Opole, Polska

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.