W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Inna publikacja

Pobierz BibTeX

Tytuł

Wpływ obciążeń dynamicznych na wybrane charakterystyki mechaniczne taśmy samochodowego pasa bezpieczeństwa

Autorzy

[ 1 ] Instytut Mechaniki Stosowanej, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2021

Typ dokumentu

referat

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • pas bezpieczeństwa
  • dynamiczne właściwości taśmy pasa
  • dyssypacja energii mechanicznej
  • uderzenie
  • tkanina wytrzymałościowa
Streszczenie

PL Intensywny rozwój przemysłu samochodowego, a w konsekwencji wzrost liczby eksploatowanych pojazdów, powoduje zwiększenie liczby wypadków i incydentów drogowych. Rozwijane niemalże od początków motoryzacji systemy ochrony bezpieczeństwa biernego zyskują więc coraz większe znaczenie. Szczególnie istotną rolę wśród nich pełnią pasy bezpieczeństwa, których podstawowym zadaniem jest zatrzymanie ruchu człowieka w trakcie kolizji. Mimo iż w trakcie pracy poddane są one działaniu obciążeń dynamicznych, to wymogi homologacyjne w zakresie oceny ich wytrzymałości ograniczają się jedynie do wyznaczenia charakterystyk statycznych. Celem niniejszej pracy jest zestawienie eksperymentalnych charakterystyk dynamicznych taśmy pasa bezpieczeństwa, poddanego oddziaływaniu obciążeń dynamicznych spowodowanych nabieganiem bijaka o masie 5kg, przy różnych prędkościach uderzenia. Przeprowadzając badania na dedykowanym stanowisku pomiarowym (zbudowanym z wieży spadkowej i systemu mocowania pasa – rewersor) wyznaczono (przy użyciu szybkiej kamery, dla pięciu różnych wysokości zrzutu) eksperymentalne zależności przyrostu długości, wyodrębnionego wcześniej fragmentu taśmy pasa (o długości odcinka pomiarowego – 200mm), od czasu, uzyskano zależności siły od przyrostu długości oraz energii dyssypowanej od prędkości nabiegania uderzającego bijaka. Wyznaczono także wartości powstałych przeciążeń, newralgiczne ze względu na ocenę bezpieczeństwa pasażera.

Strony (od-do)

25 - 25

URL

https://pkm2021.po.opole.pl/wp-content/uploads/2021/09/streszczenia_referatow_02092021.pdf

Nazwa źródła

XXX Sympozjon PKM Opole : streszczenia referatów

Liczba stron

40

Zaprezentowany na

XXX Sympozjon PKM, 13-14.09.2021, Opole, Polska

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.