Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Miasto dla wszystkich, czyli jak równoważyć potrzeby kierowców i pieszych. Analiza ciągłości śródmiejskich traktów komunikacyjnych

Authors

[ 1 ] Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ S ] student | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.1] Architecture and urban planning

Title variant

EN A city for everyone, or how to balance the needs of drivers and pedestrians. Continuity analysis of inner-city transport routes poster

Year of publication

2023

Published in

PUA - Przestrzeń-Urbanistyka-Architektura

Journal year: 2023 | Journal volume: vol. 1

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • zrównoważona mobilność miejska
  • równoważenie potrzeb pieszych i kierowców
  • ciągłość traktów komunikacyjnych
  • transport miejski
  • śródmieścia
EN
  • sustainable urban mobility
  • balancing pedestrian needs and drivers
  • continuity of communication routes
  • urban transport
  • downtown
Abstract

PL Artykuł przedstawia problemy komunikacyjne występujące we współczesnych aglomeracjach. Jego podstawę stanowi analiza ciągłości traktów śródmiejskich w Poznaniu. Sprawdzano, w jakim zakresie miasto realizuje potrzeby pieszych i kierowców. Wskazano problemy wynikające z przyznawania pierwszeństwa jednej formie ruchu ponad innymi. Okazuje się, że badane węzły komunikacyjne pomimo zlokalizowania w śródmieściu nie spełniają tradycyjnych dla śródmieść funkcji.

EN The article deals with communication problems occurring in contemporary agglomerations. Its basis is the analysis of the continuity of downtown routes in Poznań. It compares the extent to which the city meets the needs of pedestrians and drivers and points to the problems resulting from prioritizing one form of traffic over another. It turns out that the examined transport hubs, despite their location, fulfill the traditional functions of downtowns.

Pages (from - to)

92 - 104

DOI

10.37705/PUA/1/2023/06

URL

https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/resources/46944

Presented on

Międzynarodowa Konferencja Naukowa Aglomeracje – Rozwój. Wyzwania. Przestrzeń, 2-4.03.2023, Online, Polska

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Open Access Mode

czasopismo hybrydowe

Open Access Text Version

final published version

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

20

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.