Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Railway level crossing traffic safety based on economic-technical analysis and photogrammetric method

Authors

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering, geodesy and transport

Title variant

PL Bezpieczeństwo ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych na podstawie analizy ekonomiczno-technicznej i metody fotogrametrycznej

Year of publication

2024

Published in

Roads and Bridges - Drogi i Mosty

Journal year: 2024 | Journal volume: vol. 23 | Journal number: no. 3

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • dense cloud
  • photogrammetry
  • railway level crossing
  • railway-road traffic safety
  • unmanned aerial vehicle
  • visibility at railway level crossing
PL
  • bezpieczeństwo ruchu kolejowo-drogowego
  • bezzałogowy statek powietrzny
  • chmura punktów
  • fotogrametria
  • przejazd kolejowo-drogowy
  • widoczność na przejeździe kolejowo-drogowym
Abstract

EN The article characterizes railway-road level crossings in terms of safety measures and pavement types used. Cost analysis of various level crossing safety devices and pavement types was conducted in order to determine the most advantageous solutions in terms of safety and ride quality. The results indicate that construction costs of various traffic safety devices on level crossings are generally similar due to the considerable financial expenditures required; differences in the costs of level crossing pavements reach 40%, depending on the chosen technological solution. The final section of the article presents a method for evaluation of visibility at level crossings using an unmanned aerial vehicle. Owing to its accuracy and ease of application, the presented method may serve as an alternative to typical solutions which involve the use of a magnetic measuring square (with or without target plates) in combination with a measuring tape, a laser distance meter or a total station

PL W artykule scharakteryzowano przejazdy kolejowo-drogowe pod względem rodzaju urządzeń zabezpieczających ruch oraz przedstawiono nawierzchnie drogowe występujące na nich. Wykonano analizę kosztów zastosowania poszczególnych rozwiązań zabezpieczenia ruchu oraz typów konstrukcji nawierzchni drogowej na przejazdach kolejowo-drogowych w celu określenia najbardziej pożądanych rozwiązań pod względem bezpieczeństwa i komfortu ruchu. Wyniki analiz wykazały, że koszty budowy różnego typu urządzeń zabezpieczenia ruchu dla przejazdów kolejowo-drogowych w ujęciu globalnym są zbliżone ze względu na bardzo duże nakłady finansowe potrzebne do ich montażu, natomiast różnice w kosztach wykonania konstrukcji nawierzchni drogowej przejazdów wynoszą do 40% w zależności od wybranego rozwiązania technologicznego. W ostatniej części artykułu przedstawiono metodę oceny widoczności na przejazdach kolejowo-drogowych przy zastosowaniu bezzałogowego statku powietrznego. Przedstawiona metoda ze względu na dokładność i łatwość zastosowania może stanowić alternatywę dla klasycznych rozwiązań wykorzystujących przykładnicę magnetyczną (z tarczką lub bez) wraz z taśmą pomiarową, dalmierzem laserowym lub tachimetrem.

Date of online publication

03.10.2024

Pages (from - to)

231 - 247

DOI

10.7409/rabdim.024.011

URL

https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v23n3p231

License type

CC BY (attribution alone)

Open Access Mode

publisher's website

Open Access Text Version

final published version

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / journal

70

Impact Factor

0,5 [List 2023]

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.