W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Railway level crossing traffic safety based on economic-technical analysis and photogrammetric method

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Wariant tytułu

PL Bezpieczeństwo ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych na podstawie analizy ekonomiczno-technicznej i metody fotogrametrycznej

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Roads and Bridges - Drogi i Mosty

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 23 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • dense cloud
  • photogrammetry
  • railway level crossing
  • railway-road traffic safety
  • unmanned aerial vehicle
  • visibility at railway level crossing
PL
  • bezpieczeństwo ruchu kolejowo-drogowego
  • bezzałogowy statek powietrzny
  • chmura punktów
  • fotogrametria
  • przejazd kolejowo-drogowy
  • widoczność na przejeździe kolejowo-drogowym
Streszczenie

EN The article characterizes railway-road level crossings in terms of safety measures and pavement types used. Cost analysis of various level crossing safety devices and pavement types was conducted in order to determine the most advantageous solutions in terms of safety and ride quality. The results indicate that construction costs of various traffic safety devices on level crossings are generally similar due to the considerable financial expenditures required; differences in the costs of level crossing pavements reach 40%, depending on the chosen technological solution. The final section of the article presents a method for evaluation of visibility at level crossings using an unmanned aerial vehicle. Owing to its accuracy and ease of application, the presented method may serve as an alternative to typical solutions which involve the use of a magnetic measuring square (with or without target plates) in combination with a measuring tape, a laser distance meter or a total station

PL W artykule scharakteryzowano przejazdy kolejowo-drogowe pod względem rodzaju urządzeń zabezpieczających ruch oraz przedstawiono nawierzchnie drogowe występujące na nich. Wykonano analizę kosztów zastosowania poszczególnych rozwiązań zabezpieczenia ruchu oraz typów konstrukcji nawierzchni drogowej na przejazdach kolejowo-drogowych w celu określenia najbardziej pożądanych rozwiązań pod względem bezpieczeństwa i komfortu ruchu. Wyniki analiz wykazały, że koszty budowy różnego typu urządzeń zabezpieczenia ruchu dla przejazdów kolejowo-drogowych w ujęciu globalnym są zbliżone ze względu na bardzo duże nakłady finansowe potrzebne do ich montażu, natomiast różnice w kosztach wykonania konstrukcji nawierzchni drogowej przejazdów wynoszą do 40% w zależności od wybranego rozwiązania technologicznego. W ostatniej części artykułu przedstawiono metodę oceny widoczności na przejazdach kolejowo-drogowych przy zastosowaniu bezzałogowego statku powietrznego. Przedstawiona metoda ze względu na dokładność i łatwość zastosowania może stanowić alternatywę dla klasycznych rozwiązań wykorzystujących przykładnicę magnetyczną (z tarczką lub bez) wraz z taśmą pomiarową, dalmierzem laserowym lub tachimetrem.

Data udostępnienia online

03.10.2024

Strony (od-do)

231 - 247

DOI

10.7409/rabdim.024.011

URL

https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v23n3p231

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Impact Factor

0,5 [Lista 2023]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.