Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

The assessment of oil additive impact on the particulate matter emissions of jet engine

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee | [ D ] phd student

Title variant

PL Ocena wpływu dodatku oleju na emisję cząstek stałych z silnika odrzutowego

Year of publication

2016

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2016 | Journal volume: vol. 68 | Journal number: no. 3

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • exhaust emission
  • turbine engine
  • oil additive
PL
  • emisja spalin
  • silnik odrzutowy
  • dodatek oleju
Abstract

EN Particulate matter emissions from aircraft engines is the issue increasingly discussed among researchers active in the field of ecology of aviation. This fact is mainly caused by negative effects of particulate matter on human health and the latest research results, which indicate that the particle matter emitted from aircraft engines are characterized by very small dimensions. The article presents the results of studies conducted to determine the effect of oil additive to fuel on particle matter size distribution. It was found that the addtion of oil reduces the concentration of PN with the increase of thrust of the jet engine. There was no significant effect of oil additive on the size distribution of particles.

PL Emisja cząstek stałych z silników lotniczych jest zagadnieniem coraz częściej poruszanym wśród naukowców prowadzących badania w zakresie emisji związków szkodliwych z silników lotniczych. W głównej mierze spowodowane jest to faktem, że cząstki stałe emitowane z silników odrzutowych charakteryzują się bardzo małymi rozmiarami, co czyni je szczególnie niebezpiecznymi dla zdrowia człowieka. W artykule przedstawiono badania mające na celu ocenę wpływu dodatku oleju do paliwa lotniczego na emisję cząstek stałych. Stwierdzono, że dodatek oleju powoduje zmniejszenie stężenia liczby cząstek stałych wraz ze wzrostem siły ciągu silnika turbinowego. Nie stwierdzono istotnego wpływu dodatku oleju na rozkład wymiarowy emitowanych cząstek stałych.

Pages (from - to)

29 - 38

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.3.03

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.