Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Methodology for determination of particular resistance contributions in mechanical energy demand using simulation and real world velocity profiles

Authors

[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Title variant

PL Metodyka określania udziału poszczególnych oporów ruchu w zapotrzebowaniu na energię mechaniczną w oparciu o symulację i rzeczywiste profile prędkości

Year of publication

2016

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2016 | Journal volume: vol. 68 | Journal number: no. 2

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • mechanical energy demand
  • motion resistance
  • road vehicles
PL
  • zapotrzebowanie na energię mechaniczną
  • opory ruchu
  • pojazdy drogowe
Abstract

EN This paper presents methodology to determine the contribution of each motion resistance in mechanical energy demand based on real life speed profiles. Example results are also shown based on data obtained in different traffic conditions: urban, highway, extra urban.Article includes theoretical basics of calculation of mechanical energy demand, means to obtain data by means of a Smartphone, and description of simulation model. At the end obtained results are presented supplemented analysis regarding characteristics of contribution of each motion resistance depending on traffic type and suggestion of practical use of results.

PL W artykule przedstawiono metodologię szacowania udziału poszczególnych oporów ruchu w zapotrzebowaniu na energię mechaniczną w oparciu o rzeczywiste profile prędkości. Pokazano również wstępne wyniki dla profili prędkości uzyskanych podczas przejazdów w różnych warunkach eksploatacji pojazdu: ruch miejski, autostradowy i pozamiejski. Artykuł obejmuje teoretyczne podstawy obliczania zapotrzebowania na energię mechaniczną, sposób pozyskiwania danych za pomocą urządzenia typu smartfon i opis modelu symulacyjnego. Końcowa część artykułu zawiera uzyskane wyniki i ich analizę pod kątem charakterystycznych cech w zależności od różnych warunków ruchu pojazdu oraz propozycję praktycznego wykorzystania uzyskanych wyników.

Pages (from - to)

13 - 24

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.2.02

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.