Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Interdisciplinary use of simulation of passenger vehicle for teaching at the academic level

Authors

[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Title variant

PL Interdyscyplinarne wykorzystanie symulacji pojazdu osobowego do zajęć dydaktycznych na poziomie akademickim

Year of publication

2014

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2014 | Journal volume: vol. 66 | Journal number: no. 4

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • eco-driving
  • simulation
  • simulator
  • teaching
Abstract

EN Potential and current students of universities more and more often pay attention to the quality and level of classes as part of their studies. It is an important issues for the faculties, institutes and other units which make up the educational path of the educational profile. Use of above all an unusual approach to activities and utilization of the modern equipment like a passenger vehicle simulator AS1200-6 company AutoSim, to correlate and analysis by students of various data collected and the results. It is an important element of activating students by inteesting them of topic. The article presents a description of the positions, primary and secondary goals which are to achieve the students after successful completion of laboratory exercises, the methodology and the concept of teaching for undergraduate students in the field of simulation studies the impact of driving style on emissions vehicle (ecodriving) and the main problems associated with the proper functioning classes.

PL W artykule przedstawiono opis stanowisk, podano cele główne i dodatkowe jakie mają osiągnąć studenci po poprawnym wykonaniu ćwiczenia laboratoryjnego, metodykę oraz koncepcję prowadzenia zajęć dla studentów pierwszego stopnia z zakresu badań symulacyjnych wpływu stylu jazdy na poziom emisji pojazdu (eco-driving), a także scharakteryzowano główne problemy związane z właściwym prowadzeniem zajęć. Określono cele do osiągnięcia przez grupę studentów podczas zajęć i na tej podstawie opracowano program zajęć. Przedstawiono podział Sali laboratoryjnej ze względu na funkcjonalność i bezpieczeństwo. Wykazano możliwość wykorzystania stanowiska symulacyjnego do interdyscyplinarnych prac badawczo-naukowych.

Pages (from - to)

49 - 55

DOI

10.21008/j.2449-920X.2014.66.4.05

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.