Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Modelowanie zachowania się akumulatora kwasowo-ołowiowego podczas jazdy samochodu elektrycznego z wykorzystaniem środowiska MATLAB

Authors

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

EN Use of MATLAB environment for modelling of lead-acid battery work during drive of electric vehicle

Year of publication

2016

Published in

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Journal year: 2016 | Journal number: Issue 86

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • akumulatory
  • model matematyczny akumulatora
  • pojazdy elektryczne
  • matlab simulink
Abstract

PL W pracy omówiono problematykę modelowania zachowania się zasobników energii w pojazdach elektrycznych na przykładzie akumulatora kwasowo-ołowiowego. Przedstawiono zagadnienia magazynowania energii elektrycznej w obiektach mobilnych, zwracając uwagę na problematykę doboru magazynów do odbiorników charakteryzujących się dużą dynamiką zmienności pobieranej mocy. Ponadto zaprezentowano szczegółowy model akumulatora kwasowo-ołowiowego, umożliwiający precyzyjną symulację jego pracy, a także zależności opisujące parametry modelu. W pracy przedstawiono również wyniki symulacji pracy akumulatora wyznaczone przy użyciu środowiska MATLAB Simulink.

EN In this paper the problem of modelling of energy storages work in electric vehicles on the example of lead-acid battery was discussed. Issues of electricity storage in mobile objects, highlighting the problem of selection of storages to objects characterized by high dynamic variation of power consumption was presented. Moreover a detailed model of lead-acid battery allowing an accurate simulation of its work as well as equations describing the parameters of the model was described. The paper presented also the results of a simulation of battery work computed using MATLAB Simulink environment.

Pages (from - to)

255 - 265

Presented on

Computer Applications in Electrical Engineering 2016, 18-19.04.2016, Poznan, Poland

Ministry points / journal

9

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.