Analiza funkcjonalności sieci sprzedaży przedsiębiorstw telekomunikacyjnych w Polsce
[ 1 ] Katedra Zarządzania Produkcją i Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant
[ 1 ] Katedra Marketingu i Sterowania Ekonomicznego, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
EN Analysis of the sales network functionality telecomunications eneterprises in Poland
polski
- funkcjonalność sieci sprzedaży
- partnerskie sieci sprzedaży
- rozwój przedsiębiorstw
- analiza sieciowa
- wizualizacja sieciowa
- functionality of the sales network
- partner sales networks
- enterprise development
- network analysis
- network visualization
PL Tematyka pracy doktorskiej dotyczyła jednej z zasadniczych funkcji realizowanej przez przedsiębiorstwo - sprzedaży. Głównym celem rozprawy doktorskiej była analiza funkcjonalności partnerskich sieci sprzedaży oraz zidentyfikowanie zakresu ich oddziaływania na kształtowanie rozwoju przedsiębiorstw z branży telekomunikacyjnej w Polsce. Przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej wykorzystują w swojej działalności sieci partnerskie, ponadto funkcjonują one równolegle z własnymi sieciami sprzedaży. Do analizy funkcjonalności i wizualizacji działań sieci partnerskich wykorzystano program opracowany w 1996 roku przez Vladimira Batagejl oraz Andreja Mrvar „Pajek". Na podstawie przeprowadzonych badań można sformułować następujące wnioski generalne. Wizualizacje sieciowe umożliwiają identyfikacje kluczowych relacji w organizacji, dzięki czemu tworzone są przesłanki decyzyjne, które można wykorzystać w implikowaniu rozwoju przedsiębiorstwa. Partnerskie sieci sprzedaży mają dodatni wpływ na pobudzanie rozwoju przedsiębiorstwa.
EN The subject of the doctoral thesis concerned one of the essential functions of the company - sales. The main goal of the doctoral dissertation was to analyze the functionality of partner sales networks and to identify the extent of their impact on shaping the development of enterprises from the telecommunications industry in Poland. Enterprises from the telecommunications industry use partner networks in their operations, in addition, they operate in parallel with their own sales networks. The program developed in 1996 by Vladimir Batagejl and Andreja Mrvar "Pajek" was used to analyze the functionality and visualization of partner network activities.The following general conclusions can be formulated on the basis of the conducted research: Web visualizations enable identification of key relationships in the organization, thanks to which decision-making premises are created, that can be used to imply the development of a company. Affiliate sales networks have a positive impact on stimulating the development of an enterprise.
277
ekonomia i biznes
organizacja i zarządzanie
DrOIN 1922
publiczny
Ilona Jacyna-Gołda
Warszawa, Polska
05.06.2018
polski
publiczny
Maciej Urbaniak
Łódź, Polska
30.05.2018
polski
publiczny
rozprawa doktorska
Poznań, Polska
28.06.2018
Rada Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu