W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Analiza parametrów szybkozmiennych i ekologicznych doładowanego silnika o zapłonie iskrowym w warunkach statycznych i podczas rzeczywistej eksploatacji

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN The analysis of fast-varying and environmental parameters of a turbocharged gasoline engine under stationary and actual operating conditions

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • emisja PM
  • RDE
  • GPF
EN
  • exhaust PM
  • RDE
  • GPF
Streszczenie

PL Głównym celem rozprawy doktorskiej jest analiza parametrów szybkozmiennych doładowanego silnika o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa i jego parametrów ekologicznych w badaniach statycznych i dynamicznych podczas rzeczywistej eksploatacji. W dysertacji zawarto metodykę rozwiązania zagadnienia zmniejszenia wybranych zanieczyszczeń z pojazdów zasilanych silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, dla których przewidywane są znaczne restrykcje w kolejnych wzorcach emisji spalin.

EN The main goal of the doctoral dissertation is the analysis of high speed parameters of spark ignition supercharged engine with direct fuel injection and its environmental performance in static and dynamic conditions during real road operation. The dissertation contains the methodology of problem solution, which was to reduce selected pollutants emissions from vehicles powered by spark ignition engines with direct fuel injection, for which much more stringent requirements in the close future emissions regulations are expected.

Liczba stron

128

Dziedzina wg OECD

inżynieria mechaniczna

Dyscyplina wg KBN

budowa i eksploatacja maszyn

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1824

Katalog on-line

to20159035

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Ireneusz Pielecha

Miejsce

Poznań, Polska

Data

24.03.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Mariusz Wasiak

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

27.03.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

08.05.2017

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn, w specjalności: silniki spalinowe

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.