W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Identyfikacja systemu tworzenia i spalania mieszanki w układzie dwóch wtryskiwaczy z bezpośrednim wtryskiem benzyny

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

Recenzenci

Wariant tytułu

EN The identification of mixture creation and combustion system in dual injector system with gasoline direct injection

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • bezpośredni wtrysk paliwa
  • rozkład płomienia
EN
  • gasoline direct injection
  • flame distribution
Streszczenie

PL Praca doktorska dotyczy zagadnień bezpośredniego wtrysku benzyny przy użyciu dwóch wtryskiwaczy. Obejmuje aspekty rozpylenia paliwa z uwzględnieniem przygotowania ładunku, a także spalania w powiązaniu z możliwościami zmiany wybranych parametrów sterowania wpływających na te procesy. W pracy omówiono ilościowe i jakościowe badania wtrysku i rozpylenia paliwa uzależnione od parametrów termodynamicznych występujących w silniku Eksperymentalną analizę rozpylenia paliwa rozszerzono o badania symulacyjne z wyko-rzystaniem oprogramowania AVL Fire. Badania procesu spalania mieszanki przygotowanej przez proponowany system przeprowadzono z użyciem maszyny pojedynczego cyklu. Badania te obejmowały analizę parame-trów termodynamicznych procesu, rozprzestrzeniania się płomienia oraz rozkładu temperatury. Uzasadniono duży potencjał proponowanego układu wtryskowego wskazując na możliwości szerokiego kształtowania procesu wtrysku paliwa z jednoczesnym spalaniem mieszanek bardzo ubogich.

EN The PhD thesis concerns the issues of gasoline direct injection with two injectors. It covers the aspects of fuel spray including the mixture preparation as well as aspects of combustion with possibility of changing the control parameters influencing these processes. The paper discusses the quantitative and qualitative research on fuel injection and atomization depending on the thermodynamic parameters occurring in the engine.The experimental analysis of fuel atomization was extended to simulation research using AVL Fire software.The research on mixture combustion process prepared by the proposed system was performed using a rapid compression machine. This research included the analysis of the thermodynamic parameters of the process, flame propagation, and the temperature distribution.The high potential of the proposed injection system was justified pointing to the possibility of broad forming of the fuel injection with simultaneous combustion of very lean mixtures.

Liczba stron

101

Dziedzina wg OECD

inżynieria mechaniczna

Dyscyplina wg KBN

budowa i eksploatacja maszyn

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1773

Katalog on-line

to201780872

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Marek Brzeżański

Miejsce

Kraków, Polska

Data

12.09.2016

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Mirosław Kowalski

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

15.09.2016

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

10.10.2016

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn, w specjalności: silniki spalinowe

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.