Introduction to the risk management in the maintenance of railway tracks
[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik
PL Wprowadzenie do zarządzania ryzykiem zagrożeń związanych z utrzymaniem nawierzchni kolejowej
2016
artykuł naukowy
angielski
- railway track
- railway track maintenance system
- method of risk management
- safety management system
- nawierzchnia kolejowa
- system utrzymania nawierzchni kolejowej
- metoda zarządzania ryzykiem zagrożeń
- system zarządzania bezpieczeństwem
EN Risk management is an essential tool for the implementation of safety policy within the framework of safety management systems deployed in all enterprises involved in the management of railway infrastructure and transport operations on the fundamental European Union rail network. The idea of risk management, however, is much younger than the railway system and therefore it is sometimes regarded as an independent supplement to the business of entities related to the railway. The aim of this article is to present how the processes of the railway track maintenance system can be supported by the language of methods of risk management, in order to be able to better integrate these processes with the safety management system of an infrastructure manager. This work also discusses the requirements for safety management systems and indicates further possible directions of research in the field of risk management methods which support processes of maintenance of railway tracks.
PL Zarządzanie ryzykiem zagrożeń jest podstawowym narzędziem realizacji polityki bezpieczeństwa w ramach systemów zarządzania bezpieczeństwem, wdrożonych we wszystkich przedsiębiorstwach zajmujących się zarządzaniem infrastrukturą kolejową oraz wykonywaniem przewozów na zasadniczej sieci kolejowej Unii Europejskiej. Idea zarządzania ryzykiem zagrożeń jest jednak znacznie młodsza od systemu kolejowego i przez to traktowana niekiedy jako niezależny dodatek do działalności podmiotów kolejowych. Celem artykułu jest zaprezentowanie, w jaki sposób procesy w systemie utrzymania nawierzchni kolejowej można wspomagać językiem metod zarządzania ryzykiem zagrożeń, aby móc je lepiej zintegrować z systemem zarządzania bezpieczeństwem zarządcy infrastruktury. Omówiono także wymagania dotyczące systemów zarządzania bezpieczeństwem oraz wskazano dalsze możliwe kierunki prac badawczych w zakresie metod zarządzania ryzykiem zagrożeń wspomagających procesy utrzymania nawierzchni kolejowej.
2016
65 - 80
publiczny
6