W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The method of determining PEMFC fuel cell stack performance decrease rate based on the voltage-current characteristic shift

Autorzy

[ 1 ] Instytut Elektroenergetyki, Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.10] Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Wariant tytułu

PL Metoda wyznaczania szybkości spadku wydajności stosu ogniw paliwowych typu PEMFC na podstawie przesunięcia charakterystyki napięciowo-prądowej

Rok publikacji

2020

Opublikowano w

Eksploatacja i Niezawodność – Maintenance and Reliability

Rocznik: 2020 | Tom: vol. 22 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • fuel cells system exploitation
  • fuel cell stack exploitation indicators
  • stack performance decrease after years of operation
  • stack exploitation characteristics
PL
  • eksploatacja systemów ogniw paliwowych
  • wskaźniki eksploatacyjne stosu ogniw paliwowych
  • spadek wydajności stosu po latach eksploatacji
  • charakterystyka eksploatacyjna stosu
Streszczenie

EN The article presents mathematical model designed to estimate the rate of performance decrease in fuel cell stack. The fuel cell stack performance decrease rate is determined on the basis of stack average voltage measurements. The proposed model is used to determine power curve as well as exploitation indicators of fuel cell stack with a nominal power of 50 kW after 14 000 hours of continuous operation. The model is also used to determine the average voltage drop for the eleven-year fuel cell stack with a nominal power of 1,2 kW. In both studies, the values of exploitation indicators as well as their differences in relation to nominal values are determined.

PL Artykuł przedstawia model matematyczny przeznaczony do wyznaczenia szybkości spadku wydajności stosu ogniw paliwowych. Szybkość spadku wydajności stosu ogniw jest wyznaczana na podstawie wartości napięcia średniego stosu. Zaproponowany model wykorzystano do wyznaczenia krzywej mocy i wskaźników eksploatacyjnych stosu ogniw paliwowych o mocy nominalnej 50 kW po 14 000 h ciągłej pracy. Model wykorzystano także do wyznaczenia szybkości zmiany wartości napięcia średniego jedenastoletniego stosu ogniw paliwowych o mocy 1,2 kW. W obu badaniach wyznaczono wartości wskaźników eksploatacyjnych oraz ich różnice względem wielkości nominalnych.

Strony (od-do)

530 - 535

DOI

10.17531/ein.2020.3.16

URL

http://ein.org.pl/sites/default/files/2020-03-16.pdf

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

140

Impact Factor

2,176

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.