W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The Investigations of Suspension Model and Its Experimental Characteristics for the Air Springs of Truck Trailer

Autorzy

[ 1 ] Instytut Mechaniki Stosowanej, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ E ] pracownik emerytowany

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2020

Opublikowano w

Vibrations in Physical Systems

Rocznik: 2020 | Tom: vol. 31 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • air springs characteristics
  • damping elements of truck suspension
  • light truck trailer suspensions
  • suspension analysis of stanchion trailer
  • suspension research of light truck trailer
  • frame loads of air spring suspension
  • air spring experimental research
Streszczenie

EN Air springs applied as shock damping elements are often found in the design of variety modern truck and trailer suspensions. They can also be found as damping and stabilizing suspension elements in the passenger cars and other machines. The advantage of air springs, compared to steel coil springs or leaf springs, is a better damping quality in a wide range of frequencies. The air springs stiffness can be regulated according to the requirements and working conditions. The applied air springs also allow to stabilize the distance between the vehicle body and road level in function of loading. Some proposals of vehicle suspension models can be found in technical literature where the air spring is the main elastic subassembly. Mathematical model descriptions of the suspension with air spring for vehicles apply the thermodynamic laws and relationships between the mechanical forces of cooperating suspension elements, parts geometry (suspension arms), material stiffness (reinforced rubber) and other properties (damping).The results of own investigations on the suspension model of an air spring for cargo trailer have been taken into consideration in this paper. The presented suspension model was applied to design the frame construction of a light stanchion trailer where aerodynamic drag and construction mass were reduced. The suspension model of air springs for a trailer was applied for frame loads evaluation of the light trailer. It was also used for the strength analysis of the frame construction with the reduced mass. The estimated frame loads such as torque, normal forces and bending moments were used for strength estimation of the upgraded trailer frame.

Strony (od-do)

2020221-1 - 2020221-18

DOI

10.21008/j.0860-6897.2020.2.21

URL

https://vibsys.put.poznan.pl/_journal/2020-31-2/articles/vibsys_2020221.pdf

Uwagi

Article Number: 2020221

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.