W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Strategies in welcoming and adjusting international students to the university and local society. Approach from Polish and American universities

Autorzy

[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Dział Współpracy Międzynarodowej, Prorektor ds. współpracy międzynarodowej, Politechnika Poznańska | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Wariant tytułu

PL Strategie związane z powitaniem studentów zagranicznych i ich adaptacją na terenie uniwersytetu i wśród społeczności lokalnej na przykładzie uczelni z Polski i USA

Rok publikacji

2020

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2020 | Numer: nr 81

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski | polski

Słowa kluczowe
EN
  • international students
  • international education
  • cultural adjustment
  • adaptability strategies
PL
  • studenci zagraniczni
  • edukacja międzynarodowa
  • przystosowanie kulturowe
  • strategie przystosowawcze
Streszczenie

EN In the growing globalization in the sector of higher education, every school must have a clearly defined strategy on how to recruit and retain international students. Many times these strategies vary among the regions and countries where the students are from, some students need a more personal approach, whereas others prefer a less engaged process. For some students moving to another country or even continent can be a very stressful experience. International students not only have to face a new academic rigor but also many times a new society and culture. The universities that make international students feel welcome contribute greatly to their academic success. International students who have support from a dedicated service can easily immerse into the local society and adapt rapidly. The universities constantly need to work on new strategies that allow students to adapt to the academic environment and familiarize them with administrative procedures and campus life. Access to a committed service that caters to the needs of international students proves that such an engaging approach leads to satisfactory results in students’ success to adapt to a new school and new community. The article analyses best practices, such as orientation specifically targeted at international students, high-quality students’ services, and a successful university Buddy program. Such approaches prove to facilitate the most effective results. The analysis demonstrates that international students adapt better to academic structures and requirements as a consequence of engagement with the offered services. Such strategies allow international students to make the best of their internationalization experience.

PL W obliczu postępującej globalizacji w sektorze szkolnictwa wyższego każda uczelnia musi mieć jasno określoną strategię pozyskiwania i utrzymania studentów zagranicznych. Bardzo często te strategie są różne w zależności od regionu i kraju, z którego pochodzą studenci. Niektórzy studenci potrzebują bardziej osobistego traktowania, podczas gdy inni wolą mniej zaangażowane podejście. Dla części z nich przeprowadzka do innego kraju lub nawet na inny kontynent może być bardzo stresującym doświadczeniem. Studenci zagraniczni muszą nie tylko skonfrontować się z nowym akademickim rygorem, ale również w wielu wypadkach z nowym otoczeniem i kulturą. Uniwersytety, w których studenci zagraniczni czują się mile widziani, znacznie przyczyniają się do ich sukcesu akademickiego. Studenci zagraniczni korzystający ze wsparcia w postaci usług przeznaczonych specjalnie dla nich mogą łatwiej dostosować się do lokalnej społeczności. Uniwersytety muszą stale pracować nad strategiami ułatwiającymi studentom przystosowanie do środowiska uniwersyteckiego i zapoznanie z procedurami administracyjnymi oraz życiem studenckim. Dostęp do odpowiednich usług, które zaspokajają potrzeby zagranicznych studentów, świadczy o tym, że takie zaangażowane podejście prowadzi do zadowalających rezultatów i ułatwia adaptację do nowej uczelni i nowej społeczności. W artykule przeprowadzono analizę najlepszych praktyk, takich jak dni adaptacyjne dla studentów zagranicznych, wysokiej jakości usługi na rzecz studentów i skuteczny program wsparcia ze strony lokalnych studentów (tzw. „Buddy program”). Takie podejście zapewnia najlepsze wyniki. Analiza pokazuje, że studenci zagraniczni lepiej adaptują się do struktur i wymagań akademickich w wyniku aktywnego korzystania z oferowanych usług. Taka strategia pozwala studentom zagranicznym jak najlepiej wykorzystać doświadczenia w zakresie internacjonalizacji.

Strony (od-do)

217 - 232

DOI

10.21008/j.0239-9415.2020.081.14

URL

http://zeszyty.fem.put.poznan.pl/STRATEGIES-IN-WELCOMING-AND-ADJUSTING-INTERNATIONAL-STUDENTS-TO-THE-UNIVERSITY-AND,132571,0,1.html

Autorskie prawa majątkowe dla instytucji

Politechnika Poznańska

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

20

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

40

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.