W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Academic Teachers about Their Productivity and a Sense of Well-Being in the Current COVID-19 Epidemic

Autorzy

[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2022

Opublikowano w

International Journal of Environmental Research and Public Health

Rocznik: 2022 | Tom: vol. 19 | Numer: iss. 9

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • remote teaching
  • digital competences
  • academic teachers
  • COVID-19
  • quality of working life
  • mental well-being
  • teacher work productivity
Streszczenie

EN This article looked at the situation of university teachers in Poland during the COVID-19 epidemic as a result of their need to work remotely. The study was conducted in the first stage (I) on 21 academicians and in the second stage (II) on 18 academicians. The study was conducted to determine the level of productivity of the study group in their online learning competencies in relation to their well-being, as well as during the height, and weakening of the epidemic. The results of the survey conducted, especially during the height of the epidemic, indicated varying levels of self-evaluation of their productivity in relation to their digital competencies linked to the need for them to work remotely, which also affected their psychological well-being. Several cases of respondents indicated a negative assessment of their own productivity, and thus their quality of work life and sense of psychological well-being. However, some respondents, on the contrary, showed a desire to work, the need for self-improvement, and to continue their mission of teaching.

Data udostępnienia online

19.04.2022

Strony (od-do)

4970-1 - 4970-18

DOI

10.3390/ijerph19094970

URL

https://www.mdpi.com/1660-4601/19/9/4970

Uwagi

Article number: 4970

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja autorska

Data udostępnienia

19.04.2022

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

140

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.