W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Method of occupancy-based traffic light priority for public transport

Autorzy

[ 1 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Rok publikacji

2022

Opublikowano w

Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport

Rocznik: 2022 | Tom: vol. 115

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • traffic light control
  • occupancy of the vehicle
  • public transport
  • simulation approach
Streszczenie

EN This paper deals with the problem of urban traffic control, considering public transport as a priority. According to the authors, the occupancy of a means of transport is one of the key decision variables in the process of prioritisation within a traffic signal program. This study aims to construct a method of occupancy-based traffic light priority for public transport and investigate the possibility of using this information to increase the efficiency of signal control for time loss. The mathematical model of the priority level conditioning procedure proposed in the method was tested using a microsimulation model of the intersection. The simulation results were collated and compared with an approach that does not consider vehicle occupancy. Under given traffic conditions, the use of the proposed method allows for reducing the average time losses per person in the modelled road network.

Strony (od-do)

227 - 248

DOI

10.20858/sjsutst.2022.115.16

URL

https://sjsutst.polsl.pl/archives/2022/vol115/227_SJSUTST115_2022_Wiedemann.pdf

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

0,6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.