W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Współczesna ocena nawierzchni z uwzględnieniem terenów górniczych – opis doświadczeń

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Rok publikacji

2023

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • czasza ugięć
  • FWD
  • nawierzchnia drogowa
  • nośność
  • oddziaływania górnicze
  • tereny górnicze
Streszczenie

PL Wraz z rozwojem społecznym, gospodarczym i technologicznym zachodzi konieczność rozbudowy w zakresie sieci dróg krajowych i autostrad. Wiąże się to z koniecznością, z jednej strony budowy nowych dróg i autostrad, a z drugiej, modernizacją obecnie istniejącej sieci drogowej, jak również sprawnego systemu ochrony i naprawy istniejących nawierzchni drogowych. W tym zakresie zachodzi konieczność oceny nośności nawierzchni drogowych. W niniejszej pracy przedstawiono urządzenie ZiSPON (Zintegrowany System Precyzyjnej Oceny Nawierzchni), którym obok aparatów FWD (Falling Weight Deflectometer) można prowadzić badania oceny nośności nawierzchni. Przedmiotem badań była nawierzchnia drogowa drogi krajowej DK 88 w Bytomiu, na odcinku ok. 5,35 km. Odcinek tej drogi jest zlokalizowany na obszarze objętym oddziaływaniami górniczymi, które są prowadzone od wielu lat.

Strony (od-do)

209 - 220

Książka

Specyfika budownictwa w obszarach górniczych i pogórniczych

Zaprezentowany na

V Konferencja "Obiekty budowlane na terenach górniczych", 26-27.10.2023, Siemianowice Śląskie, Polska

Punktacja Ministerstwa / rozdział

5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.