W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Determination of the Loading of an Open Car with Filler in the Center Sill

Autorzy

[ 1 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Rok publikacji

2024

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • transport mechanics
  • open car
  • bearing structure
  • dynamic loading
  • dynamic modelling
  • acceleration of the structure
Streszczenie

EN The dynamic loading in the bearing structure of an open car can be decreased by means of the application of fillers in the center sill. The research included the mathematic modelling of the dynamic loading of an open car. The calculation was made for elastic, viscous, and elastic-viscous fillers. The results of calculation demonstrated that the application of viscous or elastic-viscous fillers is the most optimal technological solution in terms of decreasing the dynamic loading of an open car. The article presents the results of the computer modelling of the dynamic loading on the bearing structure of an open car. The authors determined the numerical values and the acceleration fields for the frame of an open car. The dynamic loading models were verified with an F-test. It was found that the hypothesis on adequacy was not rejected. The article also presents the results of the strength calculation for the bearing structure of an open car. The maximum equivalent stresses were concentrated in the contact area between the center sill and the body bolster beam; they amounted to 298.5 MPa, which was 9% lower than the stresses in the frame without filler. The research can be used by those who are concerned about the designing of innovative structures of freight cars and improving the operational efficiency.

Strony (od-do)

329 - 340

DOI

10.1007/978-3-031-56492-5_24

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-56492-5_24

Książka

Perspectives in Dynamical Systems I - Applications : DSTA, Łódź, Poland, December 6–9, 2021

Zaprezentowany na

16th International Conference Dynamical Systems - Theory and Applications, DSTA 2021, 6-9.12.2021, Łódź, Poland

Typ licencji

inne

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.