W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Identity of the Family Business Company. How Do the Most Valuable Polish Family-Owned Companies Use Family Identity in Building the Image of a Family-Owned Company?

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H, Oeconomia

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 58 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • family-owned company
  • brand identity
  • behaviour and communication of the richest Polish family-owned firms
Streszczenie

EN Theoretical background: In Poland, family-owned companies have been actively developing since the democratic transformation. Some of them have used market conditions, being mature and large entities, consciously building their corporate brand identities, and communicating their messages on their websites. A lot of them are faced with a strategic decision whether to build a brand based on the family-owned typeof brand, as encouraged by associations, foundations as well, and the media, whose goal is to support and integrate family-owned companies. Purpose of the article: This article aims to explore the way in which the most valuable Polish family-owned companies that decided to be presented in the Forbes ranking in September 2023 communicate the identity of the family firm on their website and to find out if there is any pattern or model of communication. Research methods: Fifty websites from 100 family businesses classified in the Forbes magazine ranking of the most valuable Polish family-owned companies with revenues exceeding PLN 100 million, published in September 2023, were examined, diagnosing elements indicating the adoption of the brand identity of a family business. The criteria for building the family business brand for Polish companies were developed with the participation of 12 experts in the field of family business. Main findings: A model was constructed to identify the family identity of the brand of the family-owned company using family-owned websites. The results of the research indicate that the percentage of family owned companies among the most precious family owned companies which are defined as family owned companies is higher than that indicated in the reports as of 2009 and 2017 for small and medium companies in Poland.

Strony (od-do)

249 - 274

DOI

10.17951/h.2024.58.3.249-274

URL

http://oeconomia.annales.umcs.pl

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.