W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Badanie systemu LLL zgodnie z procedurą ISO 15370:2010

Autorzy

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2014

Typ rozdziału

referat

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • technika świetlna
  • znakowanie dróg ewakuacyjnych
  • pasy fotoluminescencyjne
  • system LLL
Streszczenie

PL Podstawowym sposobem oznaczania dróg ewakuacyjnych na statkach pasażerskich są pasy fotoluminescencyjne tworzące system LLL. W celu zapewnienia prawidłowego prowadzenia wzrokowego pasy te muszą być montowane w określonych miejscach ciągów komunikacyjnych oraz posiadać odpowiednie parametry fotometryczne po określonym czasie od ich aktywacji. Właściwości systemu LLL zależą od rodzaju zastosowanego materiału luminescencyjnego, źródła wzbudzenia oraz parametrów naświetlania. W artykule przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych dwóch rodzajów materiałów fotoluminescencyjnych stosowanych do budowy systemów LLL. Zgodnie z procedurą 1SO wyznaczono minimalny poziom natężenia oświetlenia na powierzchni materiału zapewniający uzyskanie wymaganych wartości luminancji w określonym czasie po zaniku źródła wzbudzenia. Ponadto zmierzono wartości luminancji uzyskane po 10-ciu i 60-ciu minutach od zaniku wzbudzenia w funkcji czasu naświetlania materiału.

Strony (od-do)

493 - 502

Książka

VI Konferencja Promieniowanie Optyczne Oddziaływanie, Metrologia Technologie, Baranów Sandomierski, 28-30.05. 2014

Zaprezentowany na

VI Konferencja Promieniowanie Optyczne Oddziaływanie, Metrologia Technologie, 28-30.05.2014, Baranów Sandomierski, Polska

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.