W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Budowa linii dużych prędkości w Chinach - obiekty mostowe o małej rozpiętości przęsła

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Wariant tytułu

EN Building high speed rail in China – small span bridge structures

Rok publikacji

2017

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2017 | Numer: nr 24

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • linie dużych prędkości
  • system obiektów mostowych
  • stany graniczne
Streszczenie

PL Od około 25 lat w Chinach trwa realizacja programu budowy sieci linii kolejowych dużych prędkości. Przyjęto koncepcję budowy całkowicie nowej, dedykowanej infrastruktury inżynieryjnej. Chińska norma projektowania obiektów mostowych na liniach dużych prędkości jest zbieżna z zapisami norm europejskich, ale przewiduje ruch z prędkością 250, a także 350 km/h. Stany graniczne użytkowalności dotyczące obiektów w ciągu linii dużych prędkości są przyjęte podobnie jak w normach PN-EN. Różnice dotyczą m.in. wartości sił w znanym z normy PN-EN modelu obciążenia LM71. System obiektów mostowych opracowany na potrzeby obsługi linii dużych prędkości bazuje na ustrojach sprężonych. Znaczna większość wnoszonych obiektów składa się z przęseł swobodnie podpartych. Wymagania stawiane obiektom mostowym w Chinach są zbieżne z wymaganiami norm PN-EN.

EN For about 25 years China has been developing high speed railway transport, so called high speed rail (HSR). The idea of building completely new tracks and stations has been adopted. In 2007 a new standard for design of HSR was introduced in China. The standard is, in general, compliant with PN-EN standard rules for bridge design. However it applies to bridge carrying railway traffic at 250 km/h and 350 km/h velocity. Serviceability limit states are expressed as in the PN-EN standard. There are also same differences, for instance: load values of load model LM71. A system of small span bridge structures has been worked out for the HSR in China. It is based on prestressed concrete spans, mainly simply supported. Requirements for bridge structures in China are coincident with those included in the PN-EN standards.

Strony (od-do)

311 - 319

DOI

10.21008/j.1897-4007.2017.24.23

Zaprezentowany na

XXVII Seminarium "Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów", 13-14.06.2017, Rosnówko k. Poznania, Polska

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.