Numerical analysis of influence of the wing in ground effect on aircraft lift coefficient and on car downforce coefficient
[ 1 ] Katedra Techniki Cieplnej, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik
PL Analiza numeryczna wpływu efektu przypowierzchniowego na siłę nośną samolotu i siłę docisku pojazdu drogowego
2017
artykuł naukowy
angielski
- airfoil
- aircraft
- wing in ground effect
- numerical analysis
- profil lotniczy
- samolot
- efekt przypowierzchniowy
- analiza numeryczna
EN The paper presents the mechanism of the wing in ground effect formation, also shows the structure of wing in ground craft, and race car, which uses wing in ground effect. Results of numerical analysis are as expected, which means, the lift coefficient is higher for positive angles of attack, and lower for negative angles of attack. The paper details also characteristics of lift and drag coefficients in the angle of attack function. The numerical research was conduct in Ansys Fluent 15.0 academic license.
PL W artykule przedstawiono zjawisko efektu przypowierzchniowego i powód jego powstawania. W pracy ujęto również opis konstrukcji samolotu korzystającego z efektu przypowierzchniowego jak i samochodu wyścigowego. Wyniki analizy numerycznej, tak jak przypuszczano, ukazały działanie efektu przypowierzchniowego zwiększającego współczynnik siły nośnej dla kątów natarcia większych od zera stopni oraz działanie odwrotne dla ujemnych kątów natarcia. Praca zawiera również charakterystyki przebiegu współczynnika siły nośnej i siły oporu w funkcji kąta natarcia dla badanego profilu. Analiza numeryczna została przeprowadzona w programie Ansys Fluent 15.0 academic license.
47 - 55
inne
inne
ostateczna wersja opublikowana
w momencie opublikowania
publiczny
6
6