Use of hydraulic hybrid drivetrain in passenger car
[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik
PL Wykorzystanie hydraulicznego układu hybrydowego do napędu pojazdów osobowych
2015
artykuł naukowy
angielski
- hybrid
- powertrain
- emission
EN The main factor influencing the structure of today's internal combustion engines and all vehicles are UE rules on emissions from exhaust systems. From 2020 year is expected to apply to limit average CO2 emission for the entire fleet of LDV (Light Duty Vehicle) of the manufacturer at 95 g/km, which is directly proportional to fuel consumption. For this reason, manufacturers are looking for new solutions in the field of improving cars energy efficiency. An example of this type of action is using a hybrid powertrain which a combination of combustion engine and other source of energy. Example is series hydraulic drivetrain, used previously only in HDV (Heavy Duty Vehicle). The Battery are hydraulic oil which is pressed in a hydraulic system depending on driving conditions. The aim of the article is to present solution for a hybrid hydraulic drive system for possible use in passenger vehicles. This paper presents the basic structural problems of the hybrid system and a comparison with a conventional hydraulic drive. It may be future proof solution to meet emission limits of CO2 in the coming years.
PL Celem artykułu jest prezentacja rozwiązania hybrydowego, hydraulicznego układu napędowego możliwego do zastosowania w pojazdach osobowych. Przedstawiono, podstawowe założenia konstrukcyjne układu hybrydowego oraz porównano go z układem hydraulicznym z konwencjonalnym napędem. Dodatkowo porównano punkty pracy z obydwu rozwiązań wraz z określeniem jednostkowego zużycia paliwa i wydatku energetycznego potrzebnego na przejechanie cyklu homologacyjnego dla pojazdów LDV (Light Duty Vehicle) w Europie – NEDC (New European Drving Cycle). Zdaniem autorów zastosowanie układu hybrydowego, opartego na instalacji hydraulicznej, w pojazdach osobowych może być się przyszłościowym rozwiązaniem, pozwalającym na spełnienie limitów emisji CO2 w nadchodzących latach.
51 - 57
publiczny
6