W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Corporate social responsibility in manufacturing - good practices, advantages and limitations

Autorzy

[ 1 ] Katedra Ergonomii i Inżynierii Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Katedra Marketingu i Sterowania Ekonomicznego, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2019

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • CSR
  • manufacturing companies in Poland
  • activities in the field of corporate social responsibility
Streszczenie

EN The notion of corporate social responsibility emphasizes the paramount importance of enterprises in building relationships with the communities in which they operate. This applies in particular to industrial companies that operate in the real rather than the virtual environment. Manufacturing typically requires the use of expensive infrastructure and a whole array of physical and non-physical factors, as well as compliance with the 6R principle (reduce, reuse, recycle, recover, redesign, and remanufacture) pertaining to correct type, price, quality, time, quantity, and cost. In addition to fulfilling the above prerequisites, manufacturers are forced to compete globally, often mainly on price. All this distinguishes the business of manufacturing from that of the service sector. The authors attempt to explore the CSR activities undertaken by manufacturing companies in Poland. They also undertake to identify the advantages and limitations of their CSR solutions. Their aim was to highlight the option of disseminating even the simplest solutions available to the majority of organizations, and identifying the related threats. They close with suggestions for further CSR development in Poland’s manufacturing sector.

Strony (od-do)

223 - 234

DOI

10.1007/978-3-642-33851-9_12

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-33851-9_12

Książka

Corporate social responsibility in the manufacturing and services sectors

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Punktacja Ministerstwa / rozdział (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.