W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Modeling and simulation of the thermodynamic operating conditions of the CI engine

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ S ] student | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Wariant tytułu

PL Modelowanie i symulacja termodynamicznych warunków pracy silnika ZS

Rok publikacji

2018

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2018 | Tom: vol. 70 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • simulation
  • modelling
  • dynamic processes
PL
  • symulacja
  • modelowanie
  • procesy szybkozmienne
Streszczenie

EN The article presents comparative results of a diesel combustion engine (AVL 5804) along with their simulation analysis. The simulation was performed using the AVL Fire 2017 software. The article focused on the indicated pressure changes in the compression and expansion strokes and on the fuel combustion process. Based on the recorded pressure characteristics in the engine cylinder and its basic construction data, a simulation was performed in which specific initial conditions and models of injection, evaporation and fuel combustion were included. A close resemblance between the test results and the simulation results was observed. The largest discrepancies in the analyzed quantities concerned the pre-flame processes, which means that these issues should inform about the quality of the pressure characteristic and the heat release rate modeling in the cylinder of the internal combustion engine.

PL W artykule przedstawiono porównawcze wyniki pracy silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym (AVL 5804) wraz z ich analizą symulacyjną. Symulację zrealizowano za pomocą oprogramowania AVL Fire 2017. W pracy skupiono się na przebiegu ciśnienia indykowanego w zakresie suwów sprężania i rozprężania oraz na procesie spalania paliwa. Na podstawie zarejestrowanych przebiegów ciśnienia w cylindrze silnika oraz jego podstawowych danych konstrukcyjnych prowadzono symulację, w której zawarto określone warunki początkowe oraz modele: wtrysku, odparowania oraz spalania paliwa. Uzyskano dużą zgodność wyników rzeczywistych z wynikami symulacji. Największe rozbieżności analizowanych wielkości dotyczyły procesów przed płomiennych, co powoduje, że zagadnienia te powinny stanowić o jakości modelowania przebiegu ciśnienia oraz szybkości wywiązywania ciepła w cylindrze silnika spalinowego.

Strony (od-do)

59 - 66

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.3.05

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/71/62

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.