W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Analysis of vehicle’s suspension's dynamic responses during test track rides and real exploitation

Autorzy

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna

Wariant tytułu

PL Analiza odpowiedzi dynamicznych zawieszenia pojazdu podczas jazd na torze testowym i rzeczywistej eksploatacji

Rok publikacji

2018

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2018 | Tom: vol. 70 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • suspension
  • dynamic responses
  • kinematic excitations
PL
  • zawieszenie
  • odpowiedzi dynamiczne
  • wymuszenia kinematyczne
Streszczenie

EN The following paper presents a study of dynamic responses of a passenger vehicle in typical exploitation conditions. It describes the process of acquiring data from the test rides and their further analysis using statistical values using MatLab. The analysis focuses on accelerations of sprung and unsprung mass, suspension deflection and its speed, comparing the values achieved on different road surfaces, taking into account safety limits and suspension characteristic. The data acquired are presented as graphs of density of probability and cumulative empirical probability, as well as tables listing dynamic responses undergoing analysis. The results allow for estimation of expected dynamic responses of a vehicle, thus making the preparation of future experiments more thorough.

PL Niniejszy artykuł opisuje badania odpowiedzi dynamicznych zawieszenia samochodu osobowego w typowych warunkach eksploatacyjnych. Zaprezentowano w nim sposób pozyskania danych z jazd testowych i ich dalszej analizy statystycznej w programie MatLab. Analiza skupia się na przyspieszeniach masy resorowanej i nieresorowanej, ugięciu zawieszenia i jego prędkości, porównując wartości otrzymane na różnych typach nawierzchni z uwzględnieniem typowych ograniczeń prędkości na danym typie drogi i charakterystykę zawieszenia. Zebrane dane ukazane są w formie wykresów gęstości prawdopodobieństwa i skumulowanej częstości oraz tabel opisujących analizowane odpowiedzi dynamiczne. Wyniki pozwalają na określenie przybliżonych wartości odpowiedzi dynamicznych, tym samym ułatwiając przygotowanie przyszłych badań.

Strony (od-do)

25 - 40

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.3.03

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/87/60

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.