W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

RDE-Compliant PEMS Testing of a Gasoline Euro 6d-TEMP Passenger Car at Two Ambient Temperatures with a Focus on the Cold Start Effect

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Rok publikacji

2020

Opublikowano w

SAE Technical Papers

Rocznik: 2020 | Numer: 2020-01-0379

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Streszczenie

EN European Union RDE (real driving emissions) legislation requires that new vehicles be subjected to emissions tests on public roads. Performing emissions testing outside a laboratory setting immediately raises the question of the impact of ambient conditions - especially temperature - on the results. In the spirit of RDE legislation, a wide range of ambient temperatures are permissible, with mathematical moderation (correction) of the results only permissible for ambient temperatures <0°C and >+30°C. Within the standard range of temperatures (0°C to +30°C), no correction for temperature is applied to emissions results and the applicable emissions limits have to be met. Given the well-known link between the thermal state of an engine and its emissions following cold start, ambient temperature can be of great importance in determining whether a vehicle meets emissions requirements during an RDE test. This paper reports the results of full RDE-compliant on-road emissions tests performed on a Euro 6d-TEMP passenger car with a direct injection spark ignition engine and a gasoline particle filter. Testing was performed at two temperatures, both lying within the “standard” temperature range for RDE testing: +25°C and +8°C. Regulated gaseous emissions, particle number and CO2/fuel consumption results are presented and discussed. Overall, as expected, emissions following cold start were significantly higher at the lower test temperature. Nevertheless, the long distance covered during RDE tests (~70-100 km) and their urban phases (>16 km, often ~25 km) weakens the impact of this effect. Some simple mathematical analyses of the results from various portions of the trip are presented.

DOI

10.4271/2020-01-0379

URL

https://saemobilus.sae.org/content/2020-01-0379/

Typ licencji

inne

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

40

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.