W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Partner sales networks as determinants of road maps for the development of the telecommunications industry in Poland

Autorzy

[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2020

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • network analysis
  • road map of the telecommunications industry
  • telecommunications industry in Poland
  • relationships
  • profitability of the operation
Streszczenie

EN In the economy, there have always been cooperative agreements resulting from the adopted tactics of enterprises or operational needs. Networking of the implicators of changes and the development of the telecommunications industry in Poland is related to partner sales networks. The creation of network structures results from the search for new forms of task implementation. The text presents a study based on data from 2017 (and earlier years) of the road map of the telecommunications industry in Poland until 2022. System analysis method (network visualization) was used. Individualized development scenarios for four companies forming the telecommunications industry in Poland were developed. In the analysis and visualization of large networks, the “Pajek” program was used. A total of 10,694 network elements and 258,099 relations between them were examined. Among the main tendencies which, in the authors’ opinion, will be revealed by 2022 in the telecommunications industry in Poland are reduction of the number of employees, stores and dealers, reduction of sales commission, the need to conduct costly tenders for telecommunications frequencies, actions for increasing the attractiveness of the offer, and partnership with other entity with the objective of combining the offer or selling products.

Strony (od-do)

287 - 298

DOI

10.1007/978-3-030-33369-0_16

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-33369-0_16

Książka

Sustainable logistics and production in industry 4.0 : new opportunities and challenges

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Punktacja Ministerstwa / rozdział (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.