Concept of applying ASG-EUPOS and Aerosafetyshow DEMONSTRATOR+PL system for monitoring aircraft’s position
[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Katedra Techniki Cieplnej, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
PL Koncepcja wykorzystania systemów ASG-EUPOS i aerosafetyshow DEMONSTRATOR+PL na potrzeby monitorowania pozycji statków powietrznych
2016
artykuł naukowy
angielski
- Global Navigation Satellite Systems
- GPS
- ASG-EUPOS
EN The AeroSafetyShow Demonstrator+PL project was created in response to the lack of a comprehensive solution for general aviation, which would make it possible to control aircraft flight parameters in real time. The system determines the aircraft’s position using, among other sources, the Global Navigation Satellite Systems. In order to increase the attractiveness and the level of safety of the proposed solution, the possibility of enhancing the measurements with corrections generated by the Active Geodetic Network EUPOS was taken into consideration. According to the proposed concept, which will be further verified, the final navigation solution would not be determined in the receiver unit, placed within the aircraft, but at the Mobile Controller ASSD+PL, to which autonomous measurement data and corrections would be sent.
PL Projekt AeroSafetyShow Demonstrator+PL jest odpowiedzią na brak kompleksowego rozwiązania w lotnictwie ogólnym, które pozwoliłoby kontrolować parametry lotu statków powietrznych w czasie rzeczywistym. System wyznacza pozycję m.in. na podstawie Globalnych Systemów Nawigacji Satelitarnej. Celem zwiększenia atrakcyjności oraz poziomu oferowanego bezpieczeństwa podjęto analizę możliwości wsparcia dokonywanych pomiarów poprawkami generowanymi przez Aktywną Sieć Geodezyjną EUPOS. W odniesieniu do koncepcji, która zostanie poddana weryfikacji, ostateczne rozwiązanie nawigacyjne nie będzie wyznaczane w odbiorniku umieszczanym w statku powietrznym, lecz w Kontrolerze Mobilnym ASSD+PL, do którego przesyłane będą dane z pomiarów autonomicznych oraz korekty do obliczeń.
21 - 28
publiczny
6