Problemy modelowania tzw. „tłumienia dodanego” nawierzchni szynowych w świetle norm europejskich
EN Problems associated with modeling of insertion loss in rail tracks in the light of european standards
2017
artykuł naukowy
polski
- nawierzchnie podsypkowe
- nawierzchnie bezpodsypkowe
- elementy sprężyste
- wibroizolacja
- normatywy
- ballasted tracks
- ballastless tracks
- elastic insertions
- vibroisolation
- standards
PL W referacie przedstawiono przegląd problemów związanych z modelowaniem oraz badaniami doświadczalnymi efektywności wibroizolacji w nawierzchniach kolejowych. Uwzględniono szereg norm laboratoryjnych oraz zaleceń i przepisów kolejowych kolei europejskich. Wskazano czynniki mające wpływ na modelowanie wibroizolacyjności nawierzchni kolejowych oraz podano miary stosowane w normatywach. Zwrócono uwagę na niedostatki polskich przepisów PKP PLK S.A. w zakresie zarówno teoretycznym jak i praktycznym dotyczącym wymagań dla elementów sprężystych, które są stosowane coraz częściej na naszych liniach kolejowych.
EN In the paper a review has been presented of problems arising during modeling and carrying out in-situ measurements of vibration attenuation of rail tracks equipped with elastic insertions. Several laboratory standards have been mentioned as well as standards concerning modelling and in-situ measurements that are used by European railways. The standard measures of insertion loss have been given and some factors that influence the predictions of insertion loss have been pointed out. The deficiency of Polish State Railways’ regulations has been shown both as to the theoretical aspects of track modeling and to the requirements the suppliers should fulfill while offering their products.
367 - 378
CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)
publiczny
4
4