W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Grey approach for automobile dealer evaluation based on "Internet plus automotive aftermarket"

Autorzy

Wariant tytułu

PL Podejście szarych systemów do oceny dilera samochodów na podstawie "Internet plus automotive aftermarket"

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2016 | Numer: nr 70

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Grey system theory
  • Grey decision-making
  • Automobile dealer evaluation
  • automotive aftermarket
PL
  • teoria szarego system
  • szare podejmowanie decyzji
  • ocean dilera samochodowego
  • rynek wtórny samochodów
Streszczenie

EN Under the globalization background, automobile manufacturers are now exploring an effective management strategy to face the demands of uncertainty and violent market competition. To improve competitiveness, automobile manufacturers must choose competitive dealers. This paper aims to study a new evaluation approach by combining grey evaluation model with a multiple indexes evaluation system. The algorithm steps of the proposed method are summarized. And a Chinese case of automobile dealer selection is included for demonstrating the process of the approach. Results show that the approach is effective and helpful in choosing competitive dealers.

PL W świetle globalizacji, producenci pojazdów sprawdzają skuteczną strategię zarządzania adekwatną do niepewności popytu i brutalnej konkurencji na rynku. Aby zwiększyć konkurencyjność, producenci pojazdów są zmuszeni wybierać konkurencyjnych dealerów. Niniejszy artykuł ma na celu omówienie nowego podejścia do oceny przez połączenie szarych systemów systemem oceny wieloindeksowej. Zaprezentowano kolejne kroki algorytmu zaproponowanej metody. Na potrzeby przedstawienia procesu nowego podejścia wykorzystano przypadek wyboru dealerów samochodowych w Chinach. Wyniki pokazują, że podejście jest skuteczne i pomocne w wyborze konkurencyjnych dealerów.

Strony (od-do)

69 - 87

DOI

10.21008/j.0239-9415.2016.070.05

Uwagi

W artykule podano nazwiska autorów w oryginalnej formie właściwej dla języka chińskiego (nazwisko jako pierwsze): Xin Jianghui i Xie Naiming.

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

10

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.