W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Aspects of combustion chamber geometry modifications in modern HSDI Diesel engines

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Modyfikacja wymiarów komór spalania w nowoczesnych szybkoobrotowych silnikach spalinowych o zapłonie samoczynnym

Rok publikacji

2015

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2015 | Tom: vol. 67 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • internal combustion engine
  • combustion system
  • piston geometry
  • fuel injection
  • injection
  • spray targeting
Streszczenie

EN This paper contents a discussion about combustion chambers of compression ignition engines and their influence on pollutants emission. In a first chapter combustion system and CFD possibilities in researches were characterized. Second chapter is short review about types of combustion chambers from past and recently use. Third chapter presents influence of combustion chamber geometry on engine efficiency by example of heat loss and fuel consumption. In next part an influence of piston bowl geometry on emission of pollutant compounds in diesel engine is shown. In this chapter is comparison of different combustion chambers dimensions and results of reached emission for each type. Compare values are nitrous oxides, soot and fuel consumption. The last chapter presents subject of spray targeting and influence on emission and indicators.

PL W artykule omówiono konstrukcję komór spalania silników o zapłonie samoczynnym oraz jej wpływ na emisję toksycznych składników spalin. W pierwszej części scharakteryzowano system spalania i podkreślono zalety symulacyjnych metod badawczych, takie jak oszczędność czasu i kosztów. Silniki spalinowe o zapłonie samoczynnym mają obecnie niedzielone komory spalania (wtrysk bezpośredni), o czym przesądziły względy ekonomiczne i ekologiczne. Zmiana parametrów geometrycznych komory ma istotny wpływ na emisję związków toksycznych oraz na wskaźniki pracy silnika, co podkreślono w dalszej części artykułu. Zwrócono uwagę na dopasowanie parametrów geometrycznych komory i rozpylacza (tzw. spray-targeting) w celu właściwego doboru toru przemieszczania paliwa w komorze spalania, który ma wpływ na emisję związków toksycznych i wskaźniki pracy.

Strony (od-do)

15 - 22

DOI

10.21008/j.2449-920X.2015.67.1.02

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.