Numerical analysis of slots influence on wing in ground effect airfoil lift coefficient
[ 1 ] Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik
PL Analiza numeryczna wpływu użycia slotów na współczynnik siły nośnej profilu lotniczego działającego w obszarze efektu przypowierzchniowego
2018
artykuł naukowy
angielski
- airfoil
- slots
- wing in ground
- numerical analysis
EN The main purpose of this article was to study slots application influence on airfoil which flies in the wing in ground and description of the boundary layer with lift and drag coefficients change. The paper presents wing in ground effect creation mechanism description with automotive and aerospace examples. NACA M8 airfoil with full simulation results for angles of attack from 0° to 15°, with profile characteristics. Application of slots makes the wing in ground effect more efficient by lift coefficient rise and drop of drag coefficient. Slots prevent of boundary layer detachment and allow to fly with higher angles of attack without a stall.
PL Głównym celem powstania tego artykułu było zbadanie wpływu użycia slotów na siłę nośną profilu lotniczego operującego w obszarze działania efektu przypowierzchniowego oraz zbadanie zmian w obszarze warstwy przyściennej, oraz siły nośnej i siły oporu aerodynamicznego profilu NACA M8, dla kątów natarcia od 0° do 15°. W artykule przedstawiono również przykłady użycia efektu przypowierzchniowego w lotnictwie i motoryzacji. Przedstawiono charakterystyki profilu NACA M8 dla badanych warunków. Zastosowanie slotów prowadzi do zwiększenia wpływu efektu przypowierzchniowego na siłę nośną profilu lotniczego przez zmniejszenie oporu aerodynamicznego oraz przez skierowanie oderwanej warstwy przyściennej ponownie na powierzchnie profilu, co pozwala na lot z większymi kątami natarcia.
45 - 52
6
6