W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Mobile app usage and its implications on consumer behavior toward consumer goods

Autorzy

[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Wykorzystanie aplikacji mobilnych i ich wpływ na zachowanie klientów przy nabywaniu dóbr konsumpcyjnych

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2019 | Numer: nr 80

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • mobile apps
  • attitude
  • actual use behavior
  • consumer behavior
  • mobile marketing and mobile commerce
PL
  • aplikacje mobilne
  • postawa
  • rzeczywiste użytkowanie
  • zachowania konsumentów
  • marketing mobilny i handel mobilny
Streszczenie

EN This study attempts to examine the influence of mobile apps on customers’ attitude and finally customers’ actual use behavior toward consumer goods. By applying the theory of mobile marketing and mobile commerce, the authors investigated the antecedents and the consequences of mobile apps to conclude about their implications in marketing. Variables, namely financial value, convenience value and fit of information are proven to have a positive impact on perceived usefulness; app design, ease of understanding and intuitive handling positively affect the perceived ease of use. Perceived variables including usefulness and ease of use have a positive influence on a consumer’s attitude. Finally, purchase intention and sharing intention, followed by actual use behavior are as a consequence in the conceptual model.

PL W pracy zrelacjonowano próbę zbadania wpływu aplikacji mobilnych na nastawienie klienta i jego rzeczywiste zachowanie w odniesieniu do dóbr konsumpcyjnych. Zastosowano w niej teorię marketingu mobilnego i handlu mobilnego w celu zbadania możliwości i konsekwencji używania aplikacji mobilnych w obrębie grupy docelowej. Udowodniono, że pewne zmienne, a mianowicie wartość finansowa dóbr, wygoda dostępu do informacji i ich dopasowanie do oczekiwań klienta mają pozytywny wpływ na postrzeganą użyteczność aplikacji, a właściwe zaprojektowanie aplikacji, ich przyjazność i intuicyjna obsługa pozytywnie wpływają na łatwość użytkowania. Szczególnie ważne okazały się przydatność i łatwość użytkowania jako czynniki korzystnie oddziałujące na nastawienie konsumenta. Zamiar zakupu i gotowość do udostępniania w sieci informacji na ten temat, a także późniejsze rzeczywiste wykorzystanie aplikacji są zależne od czynników opisanych w koncepcji modelowego zachowania.

Strony (od-do)

263 - 287

DOI

10.21008/j.0239-9415.2019.080.18

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

20

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

40

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.