Kształtowanie wizerunku (employer branding) jako sposób zwiększenia atrakcyjności pracodawcy w warunkach polskich
[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant
EN Application of employer branding in order to improve attractiveness of the employer in Polish circumstances
2013
artykuł naukowy
polski
- employer branding
- kształtowanie wizerunku pracodawcy
- marketing pracodawcy
- marketing kadrowy
PL W artykule przedstawiono działania przedsiębiorstw mające na celu ukształtowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. W literaturze działania te często są określane jako employer branding. Celem poznawczym artykułu jest wskazanie czynników decydujących o atrakcyjności pracodawcy dla pracowników w warunkach polskich oraz narzędzi najczęściej stosowanych przez firmy w Polsce w celu kształtowania pozytywnego wizerunku jako pracodawcy. Pierwsza część artykułu zawiera rozważania na temat definicji pojęcia employer branding. W drugiej części przedstawiono wyniki badań dotyczących tej dziedziny aktywności przedsiębiorstw, przeprowadzonych w Polsce w latach 2010-2012. W trzeciej części tekstu zawarto wnioski.
EN This article regards employer branding. The first part of this text is focused on the term employer branding. The second part of this text shows results of the empirical researches made in Poland between 2010-2012. The third part contains conclusions. The goal of this text is to demonstrate factors which decide about attractiveness of the employer and which tools are mostly used by the companies in Poland in order to create their positive image as the employers.
163 - 172
CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)
publiczny
10