W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Educating of Architectural Students in Acoustics as an Answer to the Reverberant Noise Standard

Autorzy

[ 1 ] Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.1] Architektura i urbanistyka

Rok publikacji

2021

Opublikowano w

Vibrations in Physical Systems

Rocznik: 2021 | Tom: vol. 32 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • education
  • architectural acoustics
  • reverberant noise
  • reverberation time
  • designing
Streszczenie

EN Implementation of the new standard PN-B-02151-4 – Building Acoustics – Protection against Noise in Buildings, Part 4: Requirements for Reverberation Conditions and Indoor Speech Intelligibility and Testing Guidelines imposes on architects an obligation to design interiors in compliance with acoustic requirements. The above regulations give rise to the need to educate future architects so that the standard can be practically employed in their professional career. The aim of the article is to describe a teaching method tailored for students of architectural design compliant with the standard requirements without using specialized software programmes. The paper presents two types of design tasks that form a basis for teaching students within the framework of design practice in building physics – acoustics. The article shows how to teach students to facilitate full acquisition of the rules governing interior design compliant with reverberation parameters suitable for the assumed function, and to enable thorough comprehension of interior design.

Strony (od-do)

2021213-1 - 2021213-8

DOI

10.21008/j.0860-6897.2021.2.13

URL

https://vibsys.put.poznan.pl/_journal/2021-32-2/articles/vps_2021213.pdf

Uwagi

Article number: 2021213

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.